"Kui mul oleks vajadusel kasutamiseks ka töömasin, siis ma muud autot ei omakski," ütles mu vend kunagi WhatsAppis kabriolettidest vesteldes ja sellest juhuslikult õhku visatud lausest sai alguse mu seni kõige pikaajalisem eksperiment, mille käigus pidi selguma, kas kabrioletiga on ka tegelikult võimalik Eesti kliimas ja teedel igapäevaselt koos elada ja sealjuures õnnelik olla.
E39 kerega 5-seeria BMW on tänaseks nii vana auto, et kuulub normaalsetes ühiskondades vaieldamatult noorklassikute hulka. Eesti ei ole nii kaugele jõudnud ning siinkandis pakub see mudel autohuvilistele rõõmu pigem odava tarbeeseme, põllurallika või jäärajakana, aga kui see aeg juba lähitulevikus üle läheb, on meil kõigil kahju, et neid autosid enam palju alles ei ole, sest igaüks tahaks teda endale.
Kogenud auto... inimeste poole pöördutakse ikka aegajalt küsimusega, millise masina peaks ühes või teises hinnaklassis ostma. Lihtsamad kriteeriumid, nagu käigukast või kütuseeelistus on enamasti välja mõeldud ning sageli osatakse ka öelda, et ta ei tohiks olla must või et ta peaks olema maast veidi kõrgem.
Daimler-Benz on olnud alati selline tootja, kelle luksusautode turule tulekut tasub oodata, sest sealt tuleb tavaliselt midagi head või vähemalt innovatiivset. Elektriautode puhul on see võimalus veel eriti suur, sest kogu segment on selgelt lapsekingades.
Elu on liiga lühike, et sõita igava autoga ja sellepärast ma sõidangi... Volkswageniga.
Just selliselt olen Phaetonit omades sageli oma autovalikut murelikele kaaskodanikele põhjendanud.
Kui isegi Mercedes-Benz'i muuseum kirjutab ühe auto nostalgiapostituse juurde Facebookis, et tegu ei pruugi olla kõige kenama Mercedesega, kuid kiidab selle muid omadusi, haaravad käed tahtmatult klaviatuuri järele, sest endast väiksematele ei ole ilus liiga teha ja A-klass ei ole seda kindlasti ära teeninud.
Ja siis küsib ta täitsa ootamatult, kas tohib selle minu kahe kuu palga maksva kleidi osta. Ja ma ei kõhkle hetkekski, vaid ütlen, et ole lahke - minu rahakott on sinu rahakott, kallis. Ja ma vaatan selja tagant ta kingade täiuslikkust, säärejooksu toonitavate sukkade siidist läiget, kleidi kontuuri, mis kulgeb lainjalt üle ta piha kuni pärlikeega kaunistatud nõtke kaelani ning lõpeb täiuslikult õlgadele langeva soenguga. Ja palun mõttes, et ta seda veel ja veel teeks. Sest ma ei kujuta ette, mida temasugune minus näha võib ja kui asi ongi vaid rahas, siis seda saab alati juurde teenida.
Autoga reisimine ei ole igaühele sobiv, kuid endiselt leidub paljudes peredes entusiasmi võtta kas igal või mõnel suvel ette autoreis Euroopas või kaugemalgi. Selleks puhuks on tarvis sobivat reisiautot ja arvates, et valik on imelihtne, sest tuleb vaid vaadata, et masin oleks ruumikas, ökonoomne, mugavate istmetega, vaikne ja võimsa multimeedia ning kliimaseadmega, peab natuke järele mõeldes pettuma, sest ühest autost teevad hea reisiauto hoopis olulisemad aspektid.
Aastal 2000 sõitsin igapäevaselt 1992 aasta tumerohelisel B4 kerega Audi 80-l. 18 aasta eest oli see igati edev auto, aga omaniku jaoks oli juba siis selge, et tegelikult on ta odavate vahenditega moodsamaks vuntsitud vana hea "põrsas" (omaaegne eelmise keremudeli ehk B3 hüüdnimi), mis näeb välja parem kui ta päriselt on ning pikkadel garaažiõhtutel kurtsin ikka sõpradele, et sedasorti Audi on nagu mingi pooleduka kindlustusagendi auto - täiuslikult igav ja anonüümne.
Autoga hätta sattunud sõbrad ja tuttavad küsivad meilt ikka aegajalt, et kus me enda autosid remontida laseme. Tuleb nentida, et autode mõistliku hinna ja aktsepteeritava kvaliteediga remontimine ei ole midagi nõrkadele ja kui alljärgnevat teksti pigem uskumatuks hindad, on mõistlik kohe uue auto liisingutaotlust täitma asuda.
Kui BMW oma e60 kerega 5-seeria autoga 2003 aastal lagedale tuli, mõjus selle disain küll radikaalsena, ent mõnigi autohuviline ohkas kergendatult, sest oli mis ta oli - õnneks nii kole kui paar aastat varem üldsust ehmatanud 7-seeria auto ikka välja ei kukkunud. Leidus nii kiitjaid kui laitjaid (siinkirjutaja sealhulgas) ning mõni ei ole tänaseni BMW-le selle ajastu disaini andestanud, kuid üldjoontes oli uue 5-se näol 2000-te aastate esimesel poolel tegu haruldaselt värske ja modernsena mõjuva autoga.
Kevad ei ole enam mägede taga ja vaatamata muutuvale ühiskonnale leidub loodetavasti endiselt noori, kelle mõtted auto ostmise suunas liiguvad.
Millised oleksid täna, 2018 aastal odavad (vahemik 2-4 tuhat eurot), kuid siiski piisavalt ilusad ja usaldusväärsed noorteautod?
Pole mingi saladus, et kaasaegsemate diiselautode puhul levinud kübemefiltrid (lühendatakse ka DPF) kipuvad aja jooksul nii tahmaosakestest kinni jääma, et auto ei suuda seda ka esinduses käivitatava läbipõletusrežiimi abil puhtaks kõrvetada ning levinud arvamuse kohaselt ongi siis filtri eluiga otsas ja see tuleb välja vahetada. Erinevate markide ja mudelite kübemefiltrite tehase poolt ettenähtud eluiga on mõneti erinev, kuid jääb sageli paarisaja tuhande kilomeetri juurde. Kui aga auto mootor ei tööta tehase poolt ettenähtud režiimil (sõidab näiteks "liiga palju" linnas, lühikesi otsi või lihtsalt ei käi mõne elektroonikaveidruse tõttu nii nagu peaks), võib see lubatud eluiga päris oluliselt lüheneda.
W124 kerega Mercedes on juba nii vana mudel, et mõnikord tuleb auto ilusaks muutmise huvides näiteks koledate kruviaukude või muude vigastuste tõttu selle keskkonsool välja vahetada. See ei ole üleliia keeruline ja kui olla väga ettevaatlik, võib uus konsool tõepoolest autosse jõuda täiendavate vigastusteta. Kõige keerulisem on tänasel päeval pigem korraliku asendusdetaili leidmine. Kui see on leitud, on auto juures toimetades loodetavasti alltoodud inglisekeelne juhend abiks:
W203 kerega C-klassi Mercedes tuli turule aastal 2000 ning kergete värskendustega kestis selle tootmine 2007 aasta sügiseni. Tegemist on tänaseks üsna vananenud mudeliga, mis sattus Mercedese ajaloos perioodi, mida ei iseloomusta just kauneimate salongimaterjalide kasutus või keredetailide roostekindlus, kuid mis muus osas ei nõua endiselt rohkem omaniku tähelepanu kui ükskõik milline teine sama ajastu auto.
Täna, pärast 12 edukalt vastupeetud aastat, lubasime lõpuks Karlova Autopoe vana kodulehe auga väljateenitud vanaduspuhkusele. Hea töö, Janar! Sinu disain kestis mõningate täiendustega kauem kui enamus sõiduautode mudeleid tootmises püsib.
Vanemate Mercedeste nivooreguleeringuga tagasildadest on liikvel igasuguseid legende ja arusaamu. Selleks, et teema ennekõike enese jaoks selgeks teha, koostasin juhendi, mille abil iga tehnikast midagi taipav inimene samuti süsteemi toimimisest aru saada võiks.
Vanatehnikasuvi on olnud kohtumiste poolest rikas.
Juba aprillis kohtus Mercedes-Benz W124 suurema venna ehk W140 kerega autoga.
Maikuus kohtusid Volgad igakevadisel väljasõidul "Ettevaatust, Auto". Üritus andis põhjuse korraldajatena viia kokku parimad Nõukogude Liidu ja Saksamaa sõiduautod.
Kümne aasta eest valitsesid keskklassi diiselautode paremikku õigustatult kolme Saksamaa autotootja – Audi, BMW ja Mercedese mudelid A4 (B6), 3-seeria (e46) ja C-klass (w203). Ehkki tänaseks on nende autode parimad päevad möödas ja nii mõnigi võib öelda, et need autod on vanad nagu mammuti ekskrement, on kasutatud autode turul nende jääk-, aga mis peamine, tarbimisväärtus veel endiselt päris arvestatav ja siinkirjutaja tutvusringkonnas saadab eelmainitud mudeleid jätkuvalt suur menu ning oleme Karlova Autopoes ka ise sagedased nende diiselautode tarbijad.
W203 kerega Mercedese CDI mootori turbo ja intercooleri radiaatori vahel kulgeva toru vahetamise käigus saab väga selge pildi sellest, kuidas parendus autotööstuses sageli välja näeb.
Algse varuosakoodiga seda lõdvikut esindusest enam tellida ei saa ja kui pilti vaadata, on põhjus selleks siililegi selge. Pildil on uus muutunud varuosakoodiga originaaldetail üleval ja allpool purunenud vana toru.
Kasutatud auto on jätkuvalt kulude mõttes kahtlemata kõige mõistlikum autoomamise vorm, sest nagu varasemates artikliteski välja toodud ning eraisiku finantsplaneerimisega tegelevatel inimestel hästi teada, on autode puhul suurimaks ülalpidamiskuluks hinnalangus, mis paratamatult juba vähekasutatud auto puhul on oluliselt tagasihoidlikum kui uue ostmisel.
Täna lõunalauas käisid seltsimehed välja paar väga head mõtet, mis aitaks praeguse võrdlemisi ebamugava Proov registreerimisnumbrite kasutamise palju paremaks ja ka riigi seisukohalt efektiivsemaks muuta.
Juba 1981, kui senine S-klassi Mercedes W126 vaid napilt kaks aastat turul oli, alustati Stuttgartis suursedaanile järeltulija väljatöötamist.
Sel ajal oli Mercedes-Benz kõrgklassis juhtival positsioonil ja tõsiseltvõetavat konkurentsi sisuliselt ei eksisteerinud. Veel ei teadnud keegi midagi 7-seeria BMW-st (e32), mis 1986. aastal pidi W126 auto konkurentsi kartma õpetama.
Teatavasti kasutab suur osa eestlastest autode otsimiseks jätkuvalt http://www.mobile.de/ kuulutusteportaali.
See, kuidas autot otsida, on kindlasti väga subjektiivne ja õiged ning valesid vastuseid ei eksisteeri, kuid avaldame siinkohal mõned meie põhimõtted, sest need tunduvad meile endilegi pehmelt öeldes koomilised, kuna igas otsingus välistame kuulutustele otsa vaadates automaatselt ligi pooled nendest.
Vaatasin täna naljaviluks, mis maksavad Saksamaal R129 kerega Mercedes-Benz SL autod ja peab ütlema, et üllatusin tõsiselt, sest mulle näib, et nende autode hind on päris kindlasti oma absoluutse põhja saavutanud.
Selgub, et Daimler-Benz on otsustanud margi Maybach tootmise uuesti lõpetada ning alates 2013. aastast võtab selle positsiooni üle Mercedes-Benz S-klass, millest tehakse ka pika kerega Pullman limusiin.
http://www.autobild.de/bilder/daimler-stellt-maybach-ein-2318334.html
Ühest küljest on uudis kurb, sest aja jooksul on see auto vaatamata esialgsele võõristusele ja eelarvamustele, muutunud kuidagi väga südamelähedaseks.
Pärast kõiki neid aastaid ja pidevat veendumust, et enamus internetikasutajaid külastab Karlova Autopoe kodulehte Mozilla Firefoxiga, otsustasime lõpuks likvideerida 2003. aastast sisse jäänud probleemi ekraanisuuruse brauseripoolse korrigeerimisega ja väliselt lingilt konkreetsele lehele tulles kogu disaini haihtumisega.
Selleks korraks Saksamaal jälle käidud, reisiväsimus ammugi välja puhatud ja taas lähiajal saabumas päris mitu huvitavat autot.
Pojaga poes käies avastasime poeriiulilt päris huvitava BMW automudeli, mis paistis olevat ilmseltgelt avarii jälgedega ja üles löödud. Vähemalt jätsid sellise mulje valet tooni tagauks ja esitiivad.
Eks automaalrid on alati rääkinud, et hõbedane on üks kõige halvemini kokkusobituvaid värvitoone, kuid see, et tooni sobivust peab kontrollima ka automudelite ostmisel, on minu jaoks kindlasti uudis.
Oleme pikemat aega tundnud vajadust www.karlovaauto.ee kodulehel autosid gruppidena presenteerida, kuna meil müügis olev suur hobiautode hulk võib liigselt eksitada meie ettevõtte tegelikku sihtrühma, kes enamasti soovib leida mõistlikku ja kaasaegset igapäevasõidukit. Samuti võib häirida, kui müügisolevate autode nimekirja kuvamisel näidatakse ka ilma pildita saabuvaid autosid, mis reaalselt veel Eestisse jõudnudki ei ole.
Seoses sellega, et aegajalt pöördutakse minu poole küsimustega, kuidas eemaldada W124 ja W126 autode külje- ja karbiliiste, tegin algust vastavate illustreeritud juhendmaterjalide koostamisega.
W126 auto küljeliistude eemaldamise juhend on leitav siit!
Head nokitsemist kõigile vanatehnikahuvilistele!
Jätkan pärast mõnigat eemalolekut siinkohal järjejuttu, mis algas nõuannetega salongi kontrollimisest kasutatud autode ostmisel ning mis käsitleb häid kontrollivõtteid, mida tasub kasutatud auto soetamisel meeles pidada.
Tänases osas räägin pisut mootori kontrollimisest, sest ka sel puhul on toiminguid, mida saab ja tuleks teha sõltumata sellest, kas auto lastakse üle kontrollida ka mõnel teenindusel või mitte.
Ilus talveilm pakub hulgaliselt jäärajavõistlusi. Selgi nädalavahetusel toimus neid mitu ning Karlova Autopoe ralliekipaaž oli mõistagi kohal. Laupäeval, 13.02.2010 peeti võistlus Raadi Race Ilmatsalus, kus 19 esiveolise võistleja hulgast Tanel II koha välja võitles ning Annela taas naiste arvestuses poodiumi kõrgeimat kohta proovida sai. Tubli töö ja lisaks karikatele ning auhindadele sai koju viia hulgaliselt auhindu alustades T-särgist ja kaelapaeltest, lõpetades CD-plaatidega.
Karlova Autopoe mees- ja naiskond on viimastel nädalavahetustel taas agaralt oma aastaid hästi teeninud VW Golfiga jääradadel sõitmas. Laupäeval, 06.02.2010 toimusid võistlused Mustvees, kus meeste arvestuses õnnestus Tanelil saavutada oma klassi 36 võistleja hulgas 9. koht ning naiste arvestuses Annelal 7 võistleja hulgast lausa poodiumi kõrgeim positsioon. Auhinnad sel võistlusel olid väga praktilised ja Mustveele iseloomulikud - suitsulatikas ja kolm värsket koha.
Talve selgroog on ilmselt selleks korraks küll murtud ja suuremad külmad loodetavasti möödas, kuid ehk on sellest teemast kellelgi jätkuvalt abi. Nimelt on diiselmootorite puhul üheks põhiliseks käivitumist halvendavaks asjaoluks eelsüüteküünalde läbipõlemine.
Arutlesin pisut Tarbija24.ee lehel avaldatud artikli baasil selle üle, kas CO2 emissioonil põhinev automaks oleks riigile, rahvale ja keskkonnale kasulik või kipuvad miinused plusse üles kaaluma.
Originaalartiklit saab lugeda siit: http://www.e24.ee/?id=206323
Kasu keskkonnale paistab olevat ilmselge:
Üllitasime Rahakooli lehel artikli sellest, kuidas omada autot säästlikult ning mitte kaotada kümneid tuhandeid kroone aastas. Peamine sääst, nagu alati, ei tule kütusekulust viimast välja pigistades või julmalt hoolduskulusid kärpides, vaid oma vara hästi hoides ja vältides ebamõistlikke finantsteenuseid.
Head lugemist:
http://www.rahakool.ee/index.php?opt=uudis_artikkel&tyyp=ARTIKLID&id=53
Uurisin internetist pisut selle kohta, kas mõni asjatundlik autohuviline on ehk sügavamalt lahanud autode ostmisel kasulikke kontrollinõuandeid ja peab ütlema, et midagi netiavarustest leiab, kuid sageli on teemakäsitlus pealiskaudne. Kasutatud auto ostmine on tegelikult lihte, aga on asju, mida tasub kindlasti meeles pidada ning mida ka paljud spetsialistid vaadata ei oska. Jagame siis tasuta näpunäiteid, et aidata igaühel kasutatud auto ostmisel masinat paremini kontrollida ja odavaid trikke läbi näha.
See on küsimus selles mõttes, et vaadates tänapäeva uute autode lisavarustusnimekirja, oleks elektriakende mainimine peaaegu ükskõik millise auto lisavarustuses juba kliendi narrimine. Katuseluukidest on paremal juhul saanud panoraamkatuseluugid, mida toetavad vähemalt 4-tsooniga hüperintelligentsed kliimaseadmed. Kümne aasta pärast võib seega kasutatud autode hinnasildi kirjutamisel paberipinnast puudus kätte tulla. Mida rohkem, seda uhkem.
Saab Automobile AB müügi üle on juba ligi aasta käinud arutelud ning spekuleeritud on Rootsi supersportautotootja Koenigsegg'i poolset ülevõtmist, kuid viimane on teatanud, et pole Saab'ist siiski huvitatud. Väidetavalt teatab emafirma General Motors tuleval nädalal oma järgmistest sammudest.
Seoses majanduses toimuvaga sooviksime veelkord tähelepanu juhtida juba vanale teemale, kus internetiportaalide, nagu www.mobile.de või www.autoscout.de vahendusel mõistlikuna näiva pakkumise taga võib olla petiste organisatsioon, kes soovib potentsiaalselt autoostjalt olematu auto abil ettemaksu välja petta.
Käes on säästuaeg ja seetõttu on Eesti inimesed rohkem kui kunagi varem pöördumas eksootika asemel mõistlike autode juurde. Aja jooksul oleme kokku puutunud igasuguste sõidukitega, millest mõne puhul tekib tõsine küsimus, kas sellise raha eest ja selliste hoolduskuludega on ikka mõistlik üldse autot omada või tasuks taksoga hakkama saada.
Hea meel on teatada, et reedel, 30. oktoobril lõppes järjekordne Karlova Autopoe nädalane komandeering Saksamaal, mille tulemusena peaks peagi müügiks saabuma 8 autot.
Tänaseks on mõnevõrra puhatud ja kodus tagasi olla on alati hea.
Karlova Autopood
Huvitav, miks ei kogu kasutatud autodega tegelevad ettevõtted autode tüüpvigade kirjeldusi, või vähemalt ei avalikusta neid praktiliselt kunagi vaatamata sellele, et automüüjad teavad ilmselt tüüpvigasid paremini kui keegi teine? Ilmselt on tegu lihtsa hirmuga - kardetakse saagida oksa, millel ise istutakse. Paraku pole sellisel käitumisel mingit ratsionaalset põhjendust, sest vigane auto on igal juhul vigane auto ja varem või hiljem klient avastab selle ning muutub rahulolematuks.
Ühena esimestest kasutatud autode müüjatest on Karlova Autopood nüüd ka Twitteris. Sotsiaalmeedia tohutu kasvukiirus ei anna võimalust sellest rongist maha jääda. Pealegi on Twitteri säutsud mugavaks märkmepaberiks heade mõtete korral, et need meelest ei läheks.
See on kanal, milles anname pidevalt teada huvitavatest ja kasulikest asjadest, mis meile netiavarustes, aga ka tavategevuses silma jäävad.
Vahtralehed on kollaseks värvunud ja jälle on käes oktoober. Päike käib madalalt ja kuigi on veel ilusad ilmad, on esimene jää aknaklaasidel ära olnud ning hobiautode liikluskindlustuspoliisid lähenevad lõpule.