Komandeering 12.09.-15.09.2011.

Selleks korraks Saksamaal jälle käidud, reisiväsimus ammugi välja puhatud ja taas lähiajal saabumas päris mitu huvitavat autot.

Seekordse sõidu tegi mõnevõrra eriliseks asjaolu, et tagasi sõitsime kahe ostetud autoga, millest ühel vanust 8 ja teisel 10 aastat ning mis mõlemad varustatud säästlike turbodiiselmootoritega. Mõlemad autod olid tehniliselt väga heas korras ja seega mingeid üllatusi läbitud 1800 km ei pakkunud.

Vaheldust tõi pigem teatud kohtades nähtud päris tugev vihm ja tormituul, mida mõned nimetasid orkaan Katiaks, aga mis ei pruukinud päris tema ise olla. Pärast tõsisemat lõõtsutamist tuli aga päike välja ja Poolas võis korraks tabada päris mällusööbivaid kaadreid:

Autode ökonoomsus tuli kasuks, sest kogemuste baasil võimalikult täpne kütuse tankimine odavama kütusega riiki jõudmiseks tähendas näiteks seda, et Poola-Leedu piiril näitas siinkirjutaja auto kompuuter selliseid numbreid, kui lähima Leedu Statoilini jäid veel mõned kilomeetrid:

Masinate keskmine kütusekulu selle teekonna läbimisel tuli vastavalt 5,4 ja 5,5 liitrit saja kilomeetri kohta. Meie arust pole paha arvestades seda, et tegemist oli pidevalt töötavate kliimaseadmetega suurema keskklassi autodega.

Oli tore tehnikaüritus!