Tüüpvigade kataloog
Huvitav, miks ei kogu kasutatud autodega tegelevad ettevõtted autode tüüpvigade kirjeldusi, või vähemalt ei avalikusta neid praktiliselt kunagi vaatamata sellele, et automüüjad teavad ilmselt tüüpvigasid paremini kui keegi teine? Ilmselt on tegu lihtsa hirmuga - kardetakse saagida oksa, millel ise istutakse. Paraku pole sellisel käitumisel mingit ratsionaalset põhjendust, sest vigane auto on igal juhul vigane auto ja varem või hiljem klient avastab selle ning muutub rahulolematuks.
Julgeme erineda ja alustame selle teema all autode tüüpvigade katalogiseerimist selleks, et me ise neid meeles peaksime autosid müügiks ostes ja ka selleks, et meie kliendid ise neid asju kontrollida oskaksid. Kõige esimese auto kõige esimene tüüpviga, mis kirja saab, on puhtalt minu isiklikust huvist tingitud ja selleks on W124 kerega Mercedes-Benz'ide katuseluugi mittetöötamine. Aja jooksul loodame sellest siiski koostada mahuka dokumendi, millest on igaühel võimalik praktilist infot leida.
Audi
A4 (B5) (1994-2001)
1. Elektrisüsteem (nt tuled, suunatuled, salongivalgustus jms) lakkab töötamast, kuigi süüde on sisse keeratud.
Tüüpiline põhjus: Süütelukupõhja kontaktid on kulunud ja ei anna ühendust.
Remondisoovitus: Mingi aja kannatab võtit süüteasendis kergelt tagasi keerates niimoodi sõita (võimalik, et ise probleemi teades näiteks terve aasta), kuid pikemas perspektiivis vajab süütelukk vahetust.
2. 1997-2000 autodes olnud raadiotel Chorus ja Concert ei tööta jaheda ilmaga ja külmalt helivaljuse reguleerimine.
Tüüpiline põhjus: Viga tundub selline nagu reguleerimisnupp oleks vigane, kuid tegelikult on väidetavalt veapõhjustaja raadios mingi protsessor, mis külmana valesti käitub.
Remondisoovitus: Leidub autoelektroonika ja raadiotega kursis olevaid inimesi, kes seda viga umbes tuhande krooni eest remontida oskavad.
A6 (C5) (1997-2004)
1. Multitronic käigukast (mis töötab nagu variaator) lakkab korralikult töötamast.
Tüüpiline põhjus: Käigukast on tehase poolt halvasti projekteeritud või teostatud. Rikkeid võib aidata vältida sagedane õlivahetus.
Remondisoovitus: Käigukastiremont sellega tegelevas töökojas. Õnneks leidub täna juba nende käigukastide remontijaid, kuid hinnaklass on endiselt suurusjärgus üle kümne tuhande krooni. Targem on sellise käigukastiga varustatud autodest hoiduda, sest muus osas on tegemist igati hea mudeliga.
2. 1997-2000 autodes olnud raadiotel Chorus ja Concert ei tööta jaheda ilmaga ja külmalt helivaljuse reguleerimine.
Tüüpiline põhjus: Viga tundub selline nagu reguleerimisnupp oleks vigane, kuid tegelikult on väidetavalt veapõhjustaja raadios mingi protsessor, mis külmana valesti käitub.
Remondisoovitus: Leidub autoelektroonika ja raadiotega kursis olevaid inimesi, kes seda viga umbes tuhande krooni eest remontida oskavad.
BMW
5-Seeria, e39 (1995-2004)
1. Kliimaseadme nupud mõranevad ja kukuvad küljest.
Tüüpiline põhjus: Plastikmaterjal muutub hapraks ning mõraneb nuppude valgustuse kuumuse tõttu.
Remondisoovitus: Kõige lihtsam on esindusest uus nuppude komplekt ilma paneelita tellida.
2. Tulede reguleerimine lakkab töötamast.
Tüüpiline põhjus: Tulede reguleerimismehanismina töötavad tulede sees kolm plastikust varre otsas munakut, mis liigutavad reflektorit üles-alla. Need plastikdetailid muutuvad ilmselt kuumuse ja vanuse koostoimel hapraks ning purunevad.
Remondisoovitus: Oleme proovinud neid detaile uuesti jootekolvi abil parandada, kuid sageli on plastik nii habras, et see on võimatu. Sel juhul on võimalik need plastikdetailid asendada isetehtud metallist detailidega, mis jäävad isegi tugevamad. Loomulikult on võimalik asendada ka kogu tuli.
3. Kompuutri pikslid kustuvad ära ja tekst muutub loetamatuks.
Tüüpiline põhjus: Väidetavalt on enamasti tegu kompuutri displei taga asuva lintkaabliprobleemidega.
Remondisoovitus: Tasub pöörduda mõne autoelektrooniku juurde. Sõltuvalt tegijast maksab pikslite remont kuni 100 eurot.
Mazda
Mazda 6 (2001-2007)
1. Istmesoojendused lakkavad töötamast.
Tüüpiline põhjus: Täpne viga on teadmata, kuid ilmselt põlevad istmesoojendused lihtsalt läbi.
Remondisoovitus: Võimalik, et istmesoojendusresti saab istmelt riide eemaldades universaalsega asendada, kuid me ei ole seda kunagi teha proovinud. Lihtsam on unustada, et autol istmesoojendused üldse olid, sest esinduse hind selle pisivea likvideerimiseks ulatub kaugelt üle 5 000 krooni.
Mercedes-Benz
W124 (1984-1995)
1. Katuseluuk lakkab töötamast.
Tüüpiline põhjus: Mehaaniliste alumiiniumist osade murdumine.
Remondisoovitus: http://okiebenz.com/pipermail/mercedes_okiebenz.com/2006-February/027261.html
2. Elektrilised aknatõstukid ei tööta ja ragisevad.
Tüüpiline põhjus: Ukses oleval aknatõstukimehanismil hammasvööst hambad purunenud.
Remondisoovitus: Leia uus aknatõstukimehanism (lammutuskodadest üsna keeruline korralikku leida) või keevita vanale uus metall peale ning taasta hambad.
W210 (1995-2002)
1. Tagaaknatõstukid lakkavad töötamast
Tüüpiline põhjus: Aknatõstuki siinis jooksev plastikdetail on purunenud või tõstukimehanismi trossiotsad on lahti tulnud.
Remondisoovitus: http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=5193
Volkswagen
Passat (1996-2000)
1. 85kW 1,9 TDI mootoril (1998-2000) seguneb õli kütusega ja mootor läheb lõhkuma.
Tüüpiline põhjus: Kütus lekib pihustitihendite vahelt õlisse tänu plokikaane kulumisele või tihendite purunemisele. Kuna plokikaane sisse kulub aja jooksul tänu pihusti ja plokikaanevahelisele vibratsioonile terav rant, võib tihend puruneda ka remondijärgsel paigaldamisel.
Remondisoovitus: Vaheta plokikaas ja pihustitihendid. Kasutatud plokikaane ostmisel kontrolli eelnevalt pihustipesade kulumist.